V předchozích letech jsme se soustředili na ohrožené druhy, minulý rok se žáci seznámili s problematikou invazních druhů a v novém školním roce se v rámci tématu „Příroda kolem nás“ zaměříme na aktivity, které povedou žáky k poznávání rozmanitosti přírody a k vytváření pozitivního vztahu k rostlinám, živočichům i krajině.
Do těchto aktivit zapadá i naše nedávná návštěva ZOO Tábor. Žáci 2. stupně se tam vypravili 24. září 2025, zatímco žáci 3., 4. A, 4. B a 5. třídy navštívili zoologickou zahradu
9. října 2025. Čekal je nejen prohlídkový okruh, ale také speciální vzdělávací program. Žáci zde měli možnost seznámit se s životními podmínkami různých druhů zvířat, s jejich ohrožením i ochranou, některé druhy bylo možné nakrmit či pohladit.
Návštěva ZOO Tábor byla pro naše žáky nejen vzdělávací, ale i velmi emotivní. Mnozí
z nich si poprvé uvědomili, že zvířata v zoologické zahradě nejsou „jen pro podívanou“, ale často mají za sebou složitý osud. Dozvěděli se, že řada zvířat pochází z nevhodných podmínek soukromých chovů včetně cirkusů nebo byla zabavena díky mezinárodní úmluvě CITES. V zoo tak našla bezpečné prostředí, kde o ně odborníci pečují a snaží se jim zajistit co nejpřirozenější podmínky. Vidět tato majestátní zvířata zblízka je zážitek na celý život.
Tímto bychom chtěli poděkovat ZOO Tábor, zejména ošetřovatelům za program, který pro nás připravili. Díky vám jsme mohli blíže nahlédnout do fascinujícího světa zvířat! Bylo skvělé sledovat, s jakou láskou a respektem se ke zvířatům chováte, vaše nadšení a ochotu odpovídat na všechny naše zvídavé otázky, které udělaly ze dne v zoo nezapomenutelný zážitek.
Mgr. Aneta Humňalová
Adresa:
ZŠ Bohutín, okres Příbram
Bohutín 37
262 41
Telefon:
ZŠ Bohutín: +420 318 676 217
Školní jídelna:
+420 606 676 145
Email:
zsbohutin@zsbohutin.cz
Datová schránka: asxwehr
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |