V letošním roce jsme se rozhodli pro formu celotýdenního projektového vyučování, které propojilo jednotlivé předměty a zapojilo všechny žáky od 1. do 9. ročníku.
Celý týden jsme se věnovali pěti vybraným evropským státům. Každý den byl věnován jednomu z nich. Program probíhal v úzké spolupráci školního parlamentu, pedagogů a školní jídelny.
Školní jídelna se zapojila tematickými obědy. Každý den byl připraven pokrm typický pro danou zemi. Ochutnali jsme halušky s uzeným masem a zelím, vídeňský guláš, kuřecí maso s ratatouille, linguine se smetanovou omáčkou a fish and chips.
V hodinách hudební výchovy se žáci seznamovali se státními hymnami i známými skladbami daných zemí, v pracovních činnostech a výtvarné výchově tvořili vlajky a skládali papírové stavby. Typické stavby, jako je Tower Bridge v Londýně nebo Eiffelovu věž v Paříži, i malovali. V českém jazyce vypracovali myšlenkové mapy.
V pondělí nás čekal náš sousední stát - Slovensko. Pro 1. stupeň byl připraven Slovakia passport s obrázky a základními informacemi. Žáci 2. stupně řešili vědomostní kvíz. V úterý jsme se seznámili se zajímavostmi našeho jižního souseda – Rakouska. Žáci vyplňovali křížovky a 2. stupeň navíc skládal anglické otázky ve správném pořadí. Středeční den patřil Francii a její kultuře, jazykovým frázím i typickým francouzským znakům. Ve čtvrtek nás okouzlila Itálie. Učili jsme se slovní zásobu pomocí ingrediencí na pizzu. V 8. a 9. třídě vznikl Word Cloud s odpověďmi na otázku „What do you know about Italy?“ Mladší žáci pracovali s myšlenkovou mapou. Žáci 1. a 2. ročníku v rámci kroužku angličtiny vytvářeli papírovou pizzu s vystříhanými ingrediencemi. Pátek patřil Velké Británii. Žáci ve skupinách vytvářeli plakáty o Anglii, na nichž uvedli informace o vlajce, hlavním městě, kulturních památkách i tradičním jídle. Žáci 3. třídy vybarvovali medvídka Paddingtona, typický symbol Velké Británie, anglicky si procvičili barvy na vlajkách daných států a seznámili se s hlavními městy. Ve 4.B pracovali ve dvojicích - žáci už Paddingtona kreslili a doplňovali k němu základní fráze v pěti různých evropských jazycích. V 5. třídě si poslechli píseň Voices of Europe a pracovali s jejím textem. Během týdne jsme si povídali o daných státech a zhlédli i tematická videa, která nám přiblížila reálný život, památky, zvyky i zajímavosti zvolených států. 6. a 7. ročník pracoval na projektu, při kterém přiřazoval základní věty ke státním vlajkám a rozvíjel jazykovou i kulturní gramotnost. 8. a 9. třída si vyzkoušela své znalosti formou interaktivních kvízů tematicky zaměřených na jazykovou různorodost Evropy. Naši nejmenší prvňáčkové vybarvovali vlajky. Žáci 2. třídy se do projektu zapojili vybarvováním státních vlajek, ze kterých v hodině VV vytvořili koláž. Během týdne vytvářeli výstavy suvenýrů, různých předmětů a fotografií, které se vztahovali k vybraným státům. Chtěli bychom poděkovat rodičům za aktivní spolupráci.
Týden evropských jazyků proběhl ve velmi pozitivní atmosféře a ukázal, že jazykové vzdělávání může být zábavné, hravé a smysluplné. Žáci si rozšířili obzory nejen v oblasti jazyků, ale seznámili se i s kulturou a tradicemi jednotlivých evropských zemí. Získané poznatky jim pomohou lépe porozumět rozmanitosti světa kolem nás a připomenou jim, že znalost cizích jazyků je důležitým nástrojem ke vzájemnému porozumění, toleranci i budoucímu uplatnění.
Děkujeme všem za aktivní zapojení a skvělou spolupráci.
Vyučující anglického jazyka
Adresa:
ZŠ Bohutín, okres Příbram
Bohutín 37
262 41
Telefon:
ZŠ Bohutín: +420 318 676 217
Školní jídelna:
+420 606 676 145
Email:
zsbohutin@zsbohutin.cz
Datová schránka: asxwehr
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |