Od 11. května bude možná osobní přítomnost žáků 9. ročníků, a to za účelem přípravy na přijímací zkoušky na střední školy. Docházka u výše uvedených nebude povinná, bude probíhat ve skupinách v maximálním počtu 15 osob.
Od 25. května bude možná osobní přítomnost žáků prvních stupňů základních škol na vzdělávacích aktivitách formou školních skupin. Účast žáků však nebude povinná.
V rámci ochrany rizikových skupin pedagogických i nepedagogických pracovníků, ale stejně tak žáků a jejich rodinných příslušníků bude i nadále pokračovat distanční výuka pro žáky 2. stupně a žáky 1. stupně, kteří zůstanou doma. Žáky prvních stupňů nečeká klasická výuka. Účast žáků je na dobrovolném rozhodnutí zákonných zástupců. Žák nesmí žít ve společné domácnosti s osobou starší 65 let nebo s členem rodiny, který je vážně nemocný a ani sám žák nesmí patřit do ohrožené skupiny. Zákonní zástupci budou muset podepsat před nástupem žáka do školy čestné prohlášení.
Prosíme vás, abyste pečlivě zvážili všechna pravidla a doporučení a poté se zodpovědně rozhodli.
Rodiče žáků 9. ročníku žádáme, aby vyjádřili zájem o docházku do středy 6. 5. 2020. Z bezpečnostních důvodů bude při výuce nutné dodržovat hygienická pravidla uvedená mj. v žádosti níže. Seznamte s nimi prosím důsledně své dítě. Žáci, kteří nebudou pravidla splňovat, nebudou do školy vpuštěni.
Podepsanou žádost (zájem o docházku) zašlete buď naskenovanou elektronicky na email zsbohutin@zsbohutin.cz, nebo poštou, nebo ji doručte do schránky u školy. Po 11. 5. již nebude dle pokynů MŠMT možnost Vaše dítě do výuky zařadit.
Zároveň je nutné, abyste vyplnili a podepsali čestné prohlášení v příloze. Bez tohoto prohlášení nebude možné, aby se žák výuky zúčastnil.
Rodiče žáků 1. stupně pak žádáme, aby vyjádřili v dotazníku (byl mj. zaslán zprávou Komens v Bakalářích) zájem o docházku do 15. 5. 2020 – prosíme ale o co nejdřívější vyjádření.
Zde je výňatek ze zaslaných pravidel. Celý materiál spolu s požadovaným Čestným prohlášením najdete na konci stránky. Tato pravidla mohou být doplněna nebo zpřísněna dle nařízení MŠMT a Ministerstva zdravotnictví ČR. Ke změnám může dojít i na základě rozhodnutí ředitelky školy dle zkušeností z provozu. Jedná se o zcela novou situaci a budeme se snažit podmínky provozu upravovat tak, abychom všechny co nejvíce ochránili a zároveň celou situaci zvládli za podmínek daných nařízením vlády ČR.
Důležité body z metodiky MŠMT
Tento dokument se vztahuje na základní provozní podmínky základních škol v souvislosti s přítomností žáků 1. stupně a žáků 9. ročníků ve škole.
Nikdo s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID-19 (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest), nesmí do školy vstoupit.
Cesta do školy a ze školy
Při cestě do školy a ze školy se na žáky vztahují obecná pravidla chování stanovená krizovými opatřeními, zejména:
- Zakrytí úst a nosu ochrannými prostředky (dále jen „rouška“).
- Dodržení odstupů 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními.
Příchod ke škole a pohyb před školou
- Minimalizovat velké shromažďování osob před školou
- Před školou dodržovat odstupy 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními.
- Pro všechny osoby nacházející se před školou platí povinnost zakrytí úst a nosu.
- Žáky před školou vyzvedne pověřený pracovník, který žáky organizuje do skupiny a vyzvedává je.
Vstup do budovy školy nebo školského zařízení
- Vstup do budovy školy je umožněn pouze žákům, nikoliv doprovázejícím osobám.
- Všichni žáci i zaměstnanci školy nosí ve společných prostorách roušky.
- Každý žák bude mít s sebou na den minimálně 2 roušky a sáček na uložení roušky – doporučujeme roušek na celý den více.
- Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla; jejich opakované nedodržování, po prokazatelném upozornění zákonného zástupce žáka, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k vyřazení žáka ze skupiny či přípravy.
V budově školy
- Při přesunech je vhodné dodržení odstupů 2 metry vždy, když je to možné (nejméně 1,5 metru).
Ve třídě
- Neprodleně po přezutí, popřípadě po příchodu do třídy, si musí každý umýt ruce (důkladně 20 až 30 sekund vodou a tekutým mýdlem), použít dezinfekci na ruce.
- Složení skupin žáků se stanoví předem a je neměnné, je nutné vyhnout se jakýmkoliv změnám ve složení skupiny žáků.
- Maximální počet žáků ve skupině žáků je 15 s tím, že je nezbytné dodržet zásadu jeden žák v lavici ve třídě.
- V průběhu pobytu ve třídě nemusí žáci ani pedagogičtí pracovníci nosit roušku, pokud tak rozhodne vyučující a je zachován rozestup 2 metry (nejméně 1,5 metru). Pokud dochází k bližšímu kontaktu (např. při skupinové práci), musí se roušky nosit i ve třídě.
- Při sejmutí si každý žák ukládá roušku do sáčku.
- Žáci si po každém vzdělávacím bloku umyjí nebo vydezinfikují ruce ve své třídě.
- Škola vede evidenci o docházce žáků do školy.
Rámcová pravidla pro poskytování školního stravování v zařízení školního stravování
- Dle místních podmínek, množství žáku a personálu je možné zvažovat jednu z variant:
- 1) Školní stravování – vydávání obědů dle nastavených hygienických pravidel (podrobněji viz dokument MŠMT).
- 2) Školní stravování – studené obědové balíčky dle výše uvedených pravidel.
- 3)Po dohodě s rodiči si žáci přinesou vlastní stravu (namísto oběda).
- Rouška se odkládá pouze při samotné konzumaci jídla a pití, a to do vlastního sáčku.
- Před vstupem do jídelny si každý žák umyje ruce či použije dezinfekci na ruce.
- Jinak se dodržují zvýšenou měrou běžná hygienická pravidla.
- Stravování musí být po skupinách.
- Po dohodě vedení školy s rodiči si žáci mohou přinést vlastní stravu.
Osoby s rizikovými faktory
Ministerstvo zdravotnictví stanovilo následující rizikové faktory:
- Věk nad 65 let s přidruženými chronickými chorobami.
- Chronické onemocnění plic (zahrnuje i středně závažné a závažné astma bronchiale) s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou.
- Onemocnění srdce a/nebo velkých cév s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou např. hypertenze.
- Porucha imunitního systému, např.
- při imunosupresivní léčbě (steroidy, HIV apod.),
- při protinádorové léčbě,
- po transplantaci solidních orgánů a/nebo kostní dřeně.
- Těžká obezita (BMI nad 40 kg/m2).
- Farmakologicky léčený diabetes mellitus.
- Chronické onemocnění ledvin vyžadující dočasnou nebo trvalou podporu/náhradu funkce ledvin (dialýza).
- Onemocnění jater (primární nebo sekundární).
Co dělat v případě, že žák nebo osoba, která s ním žije ve společné domácnosti patří do rizikové skupiny
Do rizikové skupiny patří žák, který osobně naplňuje alespoň jeden bod (2-8) uvedený výše nebo pokud některý z bodů naplňuje jakákoliv osoba, která s ním žije ve společné domácnosti.
Doporučuje se, aby zákonní zástupci zvážili tyto rizikové faktory, pokud žák nebo osoba, která s ním žije ve společné domácnosti, patří do rizikové skupiny, a rozhodli o účasti žáka na vzdělávacích aktivitách s tímto vědomím.
Při prvním vstupu do školy předkládá žák tato prohlášení, která zákonný zástupce podepíše před vstupem do školy:
- písemné seznámení s vymezením rizikových skupin stanovených Ministerstvem zdravotnictví, a
- písemné čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění (např. horečka, kašel, dušnost, náhlá ztráta chuti a čichu apod.).
Pokud zákonný zástupce tyto dokumenty nepodepíše, nebude žákovi osobní účast ve škole umožněna. – odkaz na tiskopis je přiložen dole.
Školní skupiny žáků 1. stupně
- Maximální počet žáků ve skupině je 15.
- Složení skupin je neměnné po celou dobu od opětovného umožnění přítomnosti žáků ve škole do 30. 6. 2020. Žáka nelze zařadit do školní skupiny později, než k 25. 5. 2020.
- Pedagogičtí zaměstnanci přidělení ke skupině by se neměli měnit.
Vzdělávací a zájmové aktivity žáků 1. stupně – od 7:45 do 16:00 hodin
(to nevylučuje vyzvednutí dítěte v dřívějších odpoledních hodinách).
- Vzdělávací aktivity jsou organizovány pravidelně každý pracovní den.
- Vzdělávací aktivity jsou rozděleny na dopolední a odpolední část.
- Vzdělávací aktivity zajišťují pedagogičtí pracovníci.
- V dopolední části mohou vzdělávací a výchovnou činnost ve skupině zajistit i vychovatelé nebo asistent pedagoga.
- Odpolední výchovnou a vzdělávací činnost zajišťují přednostně vychovatelé.
- Ranní družina není poskytována.
- Jestliže se bude vaše dítě účastnit v odpoledních hodinách výchovné činnosti, sdělte prosím neprodleně vedoucí vychovatelce Renatě Vondráškové na email: rvondraskova@zsbohutin.eu účast vašeho dítěte v jednotlivých dnech v týdnu a časy odchodu ze školy.
- Škola vede evidenci o docházce žáků do skupin. V případě nepřítomnosti žáka delší než 3 dny žádá škola informaci od zákonného zástupce o důvodech nepřítomnosti a o tom, zda bude žák nadále do skupiny docházet.
- Tělesná výchova není možná.
Specifika pro žáky 9. tříd připravující se na přijímací zkoušky na střední školy v době od 11. 5. 2020
- V souladu s usnesením vlády č. 491 ze dne 30. dubna 2020 je od 11. 5. umožněna osobní přítomnost žáků 9. ročníků pro účely přípravy na přijímací zkoušky.
- Maximální počet žáků ve skupině je 15. Vždy musí být splněny podmínky: jeden žák v lavici s rozestupy mezi lavicemi.
- Složení skupin je neměnné po celou dobu. Žáka nelze zařadit do školní skupiny později, než k 11. 5. 2020.
- Připouští se střídání více vyučujících u jedné skupiny žáků, pokud je to nezbytné ve vztahu k přípravě na přijímací zkoušky.
- Obsahem je učivo z předmětů přijímací zkoušky, cílem je příprava na přijímací zkoušku.
- Výuka bude pokračovat až do stanoveného termínu přijímacích zkoušek na střední školy.
- Výuka bude probíhat po dobu čtyř vyučovacích hodin, vždy v pondělí a ve středu od 7:45 do 11:15 hodin.
- V ostatních dnech a předmětech budou žáci pokračovat v distanční formě vzdělávání.
- Žákům nebude poskytnuto školní stravování.
- Další dotazy zodpoví třídní učitelka.
Vašim dětem se budeme i za současných nestandardních podmínek snažit poskytnout co nejlepší podporu v jejich přípravě na přijímací zkoušky a pomoci jim v plynulém přechodu na střední školu.
Děkujeme za pochopení a spolupráci.
Přiložené soubory:
Zájem o zařazení žáka 9. třídy do dobrovolné přípravy na přijímací zkoušky
Dotazník pro rodiče žáků 1. stupně: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfDtY1PobyyFl9v3ZxzZMzbU_PQcmTxQtQ9dDRZ-n7FLiWqUw/viewform?usp=sf_link
Ochrana zdraví a provoz ZŠ
Čestné prohlášení
Datum vložení:
4. 5. 2020 10:57
Autor:
Mgr. Karolína Šuchmanová