Žáci si mohou podat 1 až 2 přihlášky – do 1. 3. 2021 (na obory s talentovou zkouškou do 30. 11. 2020).
Přihlášku podává zákonný zástupce nezletilého uchazeče řediteli střední školy. Základní škola na přihláškách potvrzuje prospěch žáka, škola je bude potvrzovat do konce února, případně do konce října (obory s talentovou zkouškou).
Podmínky pro přijetí vyhlásí ředitel střední školy do 31. 1. 2021 (pro obory vzdělání s talentovou zkouškou do 31. 10. 2020). Po tomto datu se podmínky již nemohou změnit. Najdete je na webových stránkách střední školy nebo na veřejně přístupné nástěnce střední školy.
Ředitel školy pro obory vzdělání s talentovou zkouškou stanoví min. dva termíny talentové zkoušky, a to v pracovních dnech v termínu:
- od 2. do 15. ledna pro obory středního vzdělání s talentovou zkouškou;
- od 2. ledna do 15. února v případě oboru GSP;
- od 15. do 31. ledna pro obory konzervatoří.
• V souvislosti s dlouhodobým uzavřením škol z důvodu epidemie koronaviru SARS CoV-2 v druhém pololetí školního roku 2019/2020 je legislativně stanoveno, že součástí kritérií přijímacího řízení nesmí být hodnocení na vysvědčení za druhé pololetí školního roku 2019/2020. Součástí přihlášky zůstávají poslední dvě vysvědčení, ve kterých uchazeč splnil nebo plní povinnou školní docházku, ovšem hodnocení výše zmíněného pololetí nesmí být hodnoceno. Předloží-li žák takové vysvědčení, musí ředitel školy v kritériích stanovit, jakým způsobem bude s hodnocením naloženo. V letošním školním roce MŠMT doporučuje hodnocení ze stanovených kritérií zcela vyloučit, v následujících letech je možné např. duplicitně započítat jiné pololetí.
Pozvánku k přijímací zkoušce žák obdrží nejpozději 14 dní před termínem zkoušky.
Náhradní termín může využít pouze v případě vážných důvodů, např. nemoci. Svou neúčast ve zvoleném termínu musí do 3 dnů řádně písemně omluvit řediteli střední školy.
Výsledky přijímacího řízení se vyhlašují formou zveřejnění seznamu přijatých uchazečů. Rozhodnutí o přijetí se přijatým uchazečům nevydává. Nepřijatým uchazečům nebo zákonným zástupcům nezletilých uchazečů škola odešle rozhodnutí o nepřijetí.
Přijatý uchazeč potvrzuje zájem o školu odevzdáním zápisového lístku nejpozději do 10 pracovních dnů od zveřejnění seznamu přijatých uchazečů. Změnit rozhodnutí a vzít zápisový lístek zpět je možné pouze v případě, že chce žák uplatnit zápisový lístek na škole, která ho přijala na odvolání. Zápisový lístek vydáme na základní škole nejpozději do 1. března nebo do 30. listopadu v případě přihlášky na obory vzdělání s talentovou zkouškou. V případě nepřijetí se může žák odvolat do 3 pracovních dnů od doručení rozhodnutí o nepřijetí.
Veškeré informace je třeba zjišťovat na stránkách jednotlivých SŠ, u výchovné poradkyně.
V oblasti přijímacího řízení může dojít ke změnám. Doporučujeme sledovat webové stránky.
Vycházející žáci si přihlášky vyhledají na internetové stránce od cermatu: www.msmt.cz (tiskopisy po stažení lze vyplnit elektronicky).
V roce 2020 je na zadní stranu tiskopisu doplněn údaj o školním roce absolvovaného ročníku, jehož vysvědčení je pro účely přijímacího řízení předloženo, a to pro označení nehodnoceného druhého pololetí školního roku 2019/2020. Tiskopisy z předchozích let jsou platné za podmínky doplnění všech informací, zejm. o přiložení Doporučení školského poradenského zařízení pro úpravu podmínek přijímání ke vzdělávání a doplnění výše uvedeného školního roku.
MŠMT upozorňuje, že novelou školského zákona (§ 184a, odst. 4) byla stanovena zvláštní pravidla při omezení osobní přítomnosti dětí, žáků a studentů ve školách. Pro řešení důsledků situace, kdy není možná osobní přítomnost dětí, žáků nebo studentů ve škole z důvodu krizového opatření vyhlášeného podle krizového zákona, nebo z důvodu nařízení mimořádného opatření podle zvláštního zákona, anebo z důvodu nařízení karantény podle zákona o ochraně veřejného zdraví, může ministerstvo s účinností od 1. 10. 2020 určit opatřením obecné povahy mj. odlišné termíny nebo lhůty od termínů nebo lhůt stanovených školským zákonem nebo prováděcími právními předpisy, anebo stanovené na jejich základě, pokud jejich naplnění není možné nebo by způsobilo nezanedbatelné obtíže a odlišný způsob nebo podmínky přijímání ke vzdělávání, pokud by postup podle školského zákona nebyl možný nebo by způsobil nezanedbatelné obtíže.
Adresa:
ZŠ Bohutín, okres Příbram
Bohutín 37
262 41
Telefon:
ZŠ Bohutín: +420 318 676 217
Školní jídelna:
+420 606 676 145
Email:
zsbohutin@zsbohutin.cz
Datová schránka: asxwehr